Kierownictwo Aplit Guest House będzie Państwu wdzięczne za współpracę w przestrzeganiu niniejszego regulaminu, który ma służyć zapewnieniu komfortu, spokoju i bezpieczeństwa pobytu wszystkich naszych Gości.
§ 1.
- Pokój w Pensjonacie wynajmowany jest na doby.
- Doba w Pensjonacie trwa od godziny 16.00 do godziny 11.00 dnia następnego.
- Najmując pokój określa się czas pobytu w Pensjonacie .
- Jeśli Gość nie określił czasu pobytu najmując pokój przyjmuje się, ze pokój został wynajęty na jedną dobę.
- Śniadania serwowane są w restauracji w godzinach od 8.00 do 10.00. Pory podania śniadań mogą być ustalane z klientem indywidualnie, jeśli zachodzi potrzeba zachowania rygoru sanitarnego związanego z pandemią.
§ 2.
- 1. Gość zobowiązany jest dokonać meldunku niezwłocznie po przyjeździe w recepcji. W celu potwierdzenia tożsamości, Gość ma obowiązek okazać dokument z fotografią.
- Życzenie przedłużenia pobytu, poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość powinien zgłosić niezwłocznie.
- Pensjonat może nie dokonać przedłużenia najmu pokoju, w przypadku braku wolnych miejsc lub wcześniejszego zarezerwowania pokoju a także w przypadku, o którym mowa w § 8. P 4.
§ 3.
- Pensjonat zobowiązany jest zapewnić:
- warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku gościa;
- bezpieczeństwo pobytu, w tym zachowanie tajemnicy informacji o Gościu;
- profesjonalną i uprzejmą obsługę;
- sprzątanie pokoju (na życzenie Gościa) i wykonywanie niezbędnej naprawy urządzeń podczas nieobecności Gościa a w przypadku jego obecności tylko wówczas gdy wyrazi zgodę.
§ 4.
- Odpowiedzialność Pensjonatu z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności lub przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną jest ograniczona, jeżeli przedmioty te nie zostaną oddane do depozytu w recepcji.
- Gość powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Pensjonat nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa.
- Gość ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go osób, w tym w szczególności zaplamienia wykładzin, uszkodzeń umeblowania.
§ 5.
- Gość nie ma prawa przekazywać zwalnianego przez siebie miejsca w pokoju innym osobom, nawet, jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
- Osoby niezameldowane nie mogą przebywać w pokoju od godz. 22.00 do 7.00 dnia następnego.
- W Pensjonacie obowiązuje zachowanie ciszy od godziny 22.00 do godziny 7.00.
§ 6.
- Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej, w Pensjonacie obowiązuje zakaz używania i przetrzymywania w pokoju jakichkolwiek przyrządów lub aparatów zasilanych energią elektryczną, gazem lub innymi paliwami, nie stanowiących wyposażenia pokoju w tym w szczególności kuchenek, grzałek, tosterów, ekspresów do kawy, żelazek.
§7.
- Pensjonat może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył regulamin wyrządzając szkodę w mieniu lub gości albo szkodę na osobie Gości, pracowników pensjonatu albo innych osób przebywających w Pensjonacie lub też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt gości lub funkcjonowania pensjonatu.
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien sprawdzić zamknięcie drzwi.
§ 8.
- Rezerwacji pokoju można dokonać osobiście, telefonicznie, faksem, poprzez partnerów współpracujących z pensjonatem, za pomocą modułu rezerwacyjnego na stronie szarotka.pl lub za pomocą poczty elektronicznej.
- Rezerwacji dokonuje się na osobę lub firmę, która będzie dokonywała płatności.
- Osoba dokonująca rezerwacji w imieniu firmy musi być upoważniona do zaciągania zobowiązań finansowych w jej imieniu.
- Pensjonat zastrzega sobie prawo:
- pobierania zadatku za planowany pobyt,
- pobrania pełnej opłaty za cały pobyt Gościa w momencie zameldowania w Pensjonacie lub przedłużenia przez niego pobytu, w szczególności w przypadku pobytów przekraczających 3 dni,
- odmowy przedłużenia pobytu Gościa w pensjonacie w przypadku nie dokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy okres pobytu.
- Wpłatę zadatku należy dokonać w terminie nie dłuższym niż 2 dni od wstępnego zarezerwowania. W takim przypadku rezerwację uważa się za przyjętą w momencie wpłacenia na konto bankowe pensjonatu lub w jego recepcji zadatku, w określonej każdorazowo przez pensjonat wysokości. Pobrany zadatek zwracany jest w całości, jeżeli nie dojdzie do realizacji rezerwacji z winy pensjonatu. Jeśli do realizacji rezerwacji nie dojdzie ze względów niezależnych od pensjonatu, na przykład ze względu na obostrzenia związane z pandemią, pensjonat biorąc pod uwagę dobro klienta może podjąć decyzję o przeniesieniu jego zadatku na kolejny uzgodniony z klientem termin.